Používame cookies
Súbory cookie používame na analýzu údajov o našich návštevníkoch, na zlepšenie našich webových stránok, na zobrazovanie personalizovaného obsahu a k tomu, aby sme vám poskytli skvelý zážitok z webu.

Všeobecné obchodné podmienky

I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov

1.1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou

Obchodné meno: NovaFaktura s. r. o.
Miesto podnikania: Pod hájom 4254/210, 018 41 Dubnica nad Váhom
Zápis: Obchodný register Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 46565/R
IČO: 56 016 425
DIČ: 2122201631
Bankový účet: SK97 1100 0000 0029 4716 8673
Predávajúci nie je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/

(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.

1.1.1.Emailový kontakt na Predávajúceho je: Email: podpora@novafaktura.sk

1.1.2. Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je: NovaFaktura s. r. o., Pod hájom 4254/210, 018 41 Dubnica nad Váhom, IČO: 56 016 425

1.2.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.

1.3. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové sídlo.

1.4. Návštevník je pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok fyzická alebo právnická osoba, ktorá si v prostredí štandardného internetového prehliadača zadá do príkazového riadku adresu domény www.novafaktura.sk a dôjde k zobrazeniu obsahu internetovej stránky.

1.5. Používateľ je právnická alebo fyzická osoba oprávnená na podnikanie podľa osobitného predpisu, ktorá pravdivo a úplne vyplnila registračný formulár a zaregistrovala sa pre užívanie služby poskytovanej spoločnosťou s využitím internetovej stránky. V prípade, že si používateľ iba prezerá internetovú stránku a nevyužíva službu, považuje sa za návštevníka.

1.6. Používateľský účet je pracovné prostredie používateľa, ku ktorému získa používateľ prístup po vykonaní registrácie a ktorý slúži na využívanie služby používateľom. Prístup ku každému používateľskému účtu bude definovaný unikátnym spojením prihlasovacieho mena a hesla viažuceho sa k prihlasovaciemu menu.

1.7. Prihlásenie je postup prihlásenia sa do Užívateľského účtu za použitia registračných údajov zadaných pri Registrácii v súlade s týmito VOP.

1.8. Registrácia je postup založenia Užívateľského účtu stanovený v týchto VOP.

1.9. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb, resp. s fyzickými osobami– podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.10. Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto Všeobecných obchodných podmienok rozumie zmluva medzi Predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

1.11. Kúpna zmluva zahŕňa kúpnu zmluvu na produkty a zmluvu o dodaní služby, v zmysle významu textu uvedeného v týchto Obchodných podmienkach.

1.12. Predplatné úhrada platená Poskytovateľovi služieb Zákazníkom za poskytovanie Služieb stanovená na základe Plánu predplatného vybraného Zákazníkom a dĺžky Zúčtovacieho obdobia.

1.13. Účet informatické telekomunikačné zdroje v rámci Aplikácie, ku ktorým Zákazník získava prístup po jednorazovej registrácii a každom prihlásení. Pomocou Účtu môže Zákazník zadávať a spravovať svoje údaje a využívať Služby poskytované prostredníctvom Aplikácie.

1.14. Skúšobné obdobie obdobie, počas ktorého má Zákazník právo bezplatne využívať Služby poskytované Poskytovateľom služieb prostredníctvom Aplikácie, aby sa zoznámil s funkciami vybraných Plánov predplatného, ktoré začína plynúť dňom uzavretia Zmluvy. Informácie o aktuálnej dĺžke trvania Skúšobného obdobia sa nachádzajú na Internetovej stránke.

1.15. Služba / Služby – služba / služby poskytované Poskytovateľom služieb Zákazníkovi elektronicky prostredníctvom Aplikácie v rozsahu uvedenom v Pláne predplatného vybranom Zákazníkom. Podrobný rozsah Služieb poskytovaných Poskytovateľom služieb Zákazníkovi je uvedený v čl. 3 ods. 2 Obchodných podmienok.

1.16. Užívateľ – Zákazník, oprávnený zástupca Zákazníka alebo fyzická osoba, ktorej Zákazník udelil oprávnenie prihlásiť sa do Aplikácie a vykonávať konkrétne činnosti v súlade s pridelenou Úlohou.

1.17. Aplikácia softvérová aktívum „novafaktura“

II. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

2.1.Tieto všeobecné obchodné podmienky podrobne upravujú rámec právneho vzťahu medzi spoločnosťou a návštevníkom vznikajúceho pri prehliadaní obsahu internetovej stránky a rámec právneho vzťahu medzi spoločnosťou a používateľom vznikajúceho pri využívaní služby používateľom. Návštevník a používateľ sú viazaní pravidlami upravenými týmito všeobecnými obchodnými podmienkami od okamihu nadobudnutia postavenia návštevníka a/alebo používateľa.

2.2.Vznik zmluvného vzťahu medzi poskytovateľom a užívateľom vzniká (i) zaplatením kúpnej ceny on-line služby užívateľom uvedenej na faktúre vystavenej poskytovateľom, (ii) vyplnením a potvrdením objednávky užívateľom priamo na internetovom portáli poskytovateľa www.novafaktura.sk alebo (iii) uzatvorením zmluvy o poskytnutí užívacích práv.

2.2.1.Začatie používania on-line produktu a/alebo služby sa považuje za oboznámenie a vyjadrenie súhlasu užívateľa s VOP.

2.3.Právne vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky, a to najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, a to aj v prípade, že návštevník alebo používateľ sú podnikateľské subjekty registrované v zahraničí alebo ide o fyzické osoby, ktoré sú občanmi iných štátov ako je Slovenská republika.

2.4.Obchodné podmienky stanovia podmienky používania Aplikácie a Služieb sprístupnených prostredníctvom Aplikácie.

2.5.Poskytovateľ služieb poskytuje Služby spočívajúce najmä v podpore procesu fakturácie a vedenia účtovníctva Zákazníkom a podpore prevádzkovania skladov tým, že Zákazníkovi poskytuje nástroje umožňujúce tvorbu dokumentov, zhromažďovanie a spracovanie údajov a generovanie údajov.

III. REGISTRÁCIA

3.1.Internetové stránky a/alebo aplikáciu je užívateľ oprávnený využívať pre svoju osobnú potrebu bezplatne bez registrácie, alebo s registráciou počas 365-dňového skúšobného obdobia (1 rok).

3.2.Niektoré Služby, najmä niektoré funkcionality Internetových stránok a Mobilných aplikácií, sú poskytované iba Užívateľom, ktorí sa registrovali u Prevádzkovateľa prostredníctvom registračného formulára na Internetových stránkach (ďalej ako „Registrovaný užívateľ“). Všetky ustanovenia týchto VP, ktoré sa týkajú Užívateľov, sa vzťahujú aj na Registrovaných užívateľov.

3.3.Pre Registrovaného užívateľa vedie Prevádzkovateľ užívateľský účet (ďalej len ako „Užívateľský účet“).

IV. OBSAH SLUŽBY A PRÁVA A POVINNOSTI SPOLOČNOSTI

4.1.Spoločnosť poskytuje prostredníctvom internetovej stránky používateľom službu, a to odplatne alebo bezodplatne.

4.2.Pri poskytovaní služby spoločnosť vytvorí používateľovi podmienky najmä na možnosť jednoduchej, rýchlej a bezpečnej tvorby faktúr, ich tlače a odosielania emailom či poštou, pohodlného sledovania platieb, kompletného prehľadu o dlžníkoch, kompletného prehľadu o hospodárení, evidencie nákladov, automatického posielania faktúr poštou, prípravy konkrétneho druhu daňového priznania a iných možností podľa aktuálnej ponuky spoločnosti sprístupnenej verejnosti prostredníctvom internetovej stránky s adresou domény v znení www.novafaktura.sk

4.3.Pre vylúčenie pochybností sa ustanovuje, že služba poskytovaná spoločnosťou nie je poradenskou službou, službou zabezpečujúcou archiváciu dokladov používateľa v súlade so zákonom č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“), službou účtovníka alebo finančného poradcu alebo advokáta alebo inej osoby podľa osobitného všeobecne záväzného právneho predpisu platného a účinného na území Slovenskej republiky. Zmyslom a účelom služby je sprehľadnenie a zefektívnenie administratívno- ekonomickej agendy používateľa. Za obsah a správnosť konkrétnych administratívnych a ekonomických úkonov vykonávaných vo vzťahu k tretím osobám, okrem iného aj vo vzťahu k orgánom verejnej moci, nesie výlučnú zodpovednosť používateľ.

4.4.Používateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že ak sa na spoločnosť obráti orgán verejnej moci v súvislosti s vedením konkrétneho občianskeho, obchodného, správneho (vrátane daňového a registratúrneho), trestného alebo iného konania, spoločnosť môže poskytnúť tomuto orgánu všetky informácie, ktoré bude mať k dispozícii a poskytnutie týchto informácií sa nepovažuje za porušenie povinností spoločnosti podľa týchto všeobecných obchodných podmienok.

4.5.Spoločnosť je povinná zabezpečiť, aby bola služba poskytovaná nepretržite po dobu jej poskytovania, a teda bez jej výpadkov alebo iných prerušení. Za porušenie povinností spoločnosti sa nepovažuje prerušenie poskytovania služby v dôsledku okolností vylučujúcich zodpovednosť v súlade týchto všeobecných obchodných podmienok. Za porušenie povinností sa rovnako nepovažuje prerušenie poskytovania služby z dôvodu servisných zásahov spoločnosti.

4.6.V prípade, že dôjde ku zmene skutočností, ktoré budú mať vplyv na poskytovanie služby používateľovi sa spoločnosť zaväzuje, že o týchto skutočnostiach bude informovať používateľov, ktorých sa konkrétna zmena týka, a to formou e-mailovej správy, ak bude mať spoločnosť k dispozícii e-mailovú adresu používateľa alebo písomne na adresu sídla alebo miesta podnikania používateľa, ktoré používateľ oznámi spoločnosti prostredníctvom riadne vyplneného formulára v procese registrácie používateľa; v prípade, ak dôjde k zmene údajov na strane používateľa a používateľ o tejto skutočnosti spoločnosť neinformuje a v dôsledku tejto skutočnosti nebude možné zo strany spoločnosti riadne si splniť svoju povinnosť podľa tohto odseku, spoločnosť nezodpovedá za škodu, ktorá môže byť používateľovi spôsobená v dôsledku neinformovania používateľa.

4.7.Používateľ berie na vedomie, že služba poskytnutá spoločnosťou nezabezpečuje archiváciu registratúrnych záznamov/uchovávanie účtovných dokladov vložených alebo vytvorených používateľom v rámci poskytnutia služby podľa Zákona, resp. podľa príslušných ustanovení daňových všeobecne záväzných právnych predpisov. Spoločnosť nezodpovedá za škodu, ktorá prípadne vznikne používateľovi v súvislosti s povinnosťami stanovenými všeobecne záväznými predpismi v oblasti registratúry a archívnictva, resp. v oblasti uchovávania účtovných dokladov.

V. PRÁVA A POVINNOSTI POUŽÍVATEĽ

5.1.Používateľ má všetky povinnosti návštevníka podľa čl. II týchto všeobecných obchodných podmienok a zároveň voči používateľovi má spoločnosť rovnaké práva ako voči návštevníkovi.

5.2.Používateľ má právo používať používateľský účet pre potreby využívania služieb.

5.3.Používateľ je povinný zaplatiť za poskytnutie služieb spoločnosti cenu v rozsahu a spôsobom v súlade s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a v súlade s platným cenníkom sprístupneným verejnosti prostredníctvom internetovej stránky.

5.4.Používateľ je povinný postupovať tak, aby nedošlo k neoprávnenému vstupu do používateľského účtu osobou, ktorá na vstup do tohto účtu nie je oprávnená, najmä je povinný vykonať všetky opatrenia, aby zamedzil úniku údajov prihlasovacieho mena a hesla, inak zodpovedá za všetku škodu, ktorú v dôsledku tejto skutočnosti utrpí spoločnosť a/alebo iný používateľ a/alebo návštevník a/alebo tretia osoba.

5.5.Ak používateľ zistí, že hrozí zásah do práv spoločnosti a/alebo práv používateľa a/alebo práv iných používateľov a/alebo práv návštevníkov a/alebo práv tretích osôb, je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne upovedomiť spoločnosť. Rovnakú povinnosť má používateľ aj v prípade, že nadobudne vedomosť o už existujúcom zásahu do práv osôb podľa predchádzajúcej vety tohto odseku.

VI. Kúpna cena a platobné podmienky

6.1.Poskytovateľ sa zaväzuje poskytovať služby počas 365-dňového skúšobného obdobia bezplatne (1 rok).

6.1.1.Po skončení tohto obdobia si poskytovateľ nárokuje účtovať za poskytovanie služby cenu 2,50 €/mesačne určenú dohodou v súlade so zákonom č. 18/1996 Z.z. o cenách v platnom znení. Za cenu určenú dohodou sa považuje pre účely VOP cena v zmysle cenníku, ktorú používateľ odsúhlasil pri registrácii používateľa alebo inštalácii spoplatnenej aplikácie.

6.2.Základným platidlom je mena euro.

6.3.Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková cena tovarov alebo služieb vrátane všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na Webovom sídle Predávajúceho.

6.3.1.Cena sa považuje za zaplatenú okamihom jej pripísania na účet spoločnosti.

VII. Spôsoby platby

7.1.Za služby na Webovom sídle Predávajúceho môžete platiť týmto spôsobom:

- platba bezhotovostným prevodom cez platobnú bránu Gopay – cena 0 Eur s DPH

VIII. Dodanie produktov

8.1.Služba je používateľovi poskytnutá registrovaným aj neregistrovaným používateľom okamžite.

8.1.1.Po skúšobnej dobe (1 rok) je registrovaným používateľom sprístupnená služba až po zaplatení ceny (paušálne 2,50€ bez DPH / mesiac). V prípade, že používateľ využíva službu a má v úmysle využívať službu aj po skončení obdobia, za ktoré už cenu za poskytnutie služby zaplatil, je povinný zaplatiť cenu za ďalšie obdobie vopred tak, aby v prvý deň nového obdobia bola cena za nasledujúce obdobie zaplatená.

IX. Trvanie Zmluvy, ukončenie Zmluvy

9.1.Zmluva medzi poskytovateľom a používateľom podľa týchto VOP sa uzatvára na dobu neurčitú a zaniká zrušením registrácie používateľa, či už zo strany používateľa, alebo poskytovateľa. Používateľ je oprávnený zrušiť registráciu kedykoľvek v sekcii Nastavenia. Zrušením registrácie používateľa nezaniká nárok poskytovateľa na odmenu za používanie služby podľa článku V. týchto VOP.

9.2.Poskytovateľ je oprávnený zrušiť registráciu používateľa v prípade, že používateľ porušuje tieto VOP, poruší autorské práva poskytovateľa, poškodzuje dobré meno poskytovateľa.

9.3.Poskytovateľ je tiež oprávnený zrušiť registráciu používateľa v prípade omeškania úhrady za používanie služby.

9.4.V prípade zrušenia registrácie je poskytovateľ oprávnený nenávratne odstrániť obsah a všetky dáta vytvorené používateľom, pričom poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikne používateľovi v súvislosti s odstránením jeho dát a obsahu používateľa.

9.5.Používateľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu využiť formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom sídle Predávajúceho.

X. Alternatívne riešenie sporov

10.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie- spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov- 1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

XI. Záverečné ustanovenia

11.1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

11.2. Právne vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a zákona č. 618/2003 Z.z. o autorskom práve v znení neskorších predpisov.

11.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty - Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

11.4.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho www.novafaktura.sk